



Voorwaarden inbreng kleding
Inbreng
Bij het inbrengen nemen we niet meer dan 20 stuks per keer in. Het
inbrengen van de kleding kan tijdens de openingstijden.
Om in aanmerking te komen voor inbreng, moet de kleding:
- Er goed en trendy uitzien
- niet beschadigd of kapot zijn
- gewassen en gestreken zijn
- niet ouder dan ongeveer 2 jaar zijn
- in een big-shopper zitten (geen dozen, wasmanden enz)
We nemen geen schoenen, heren-, positie- en sportkleding in.
Uitzoeken kleding
De kleding wordt later gesorteerd en gecontroleerd door het kledingteam van de Paraplu. U laat de kleding dus in de winkel achter. We selecteren alleen de beste kledingstukken. Deze kledingstukken worden geprijsd en te koop aangeboden in de winkel. Kleding kan ook worden afgekeurd door het kledingteam van de Paraplu. U kunt op de klantenkaart aangeven of u de kleding terug wilt hebben of dat de medewerkers de kleding kunnen doneren aan een ander goed doel. Wanneer u de niet ingenomen kleding toch terug wilt, krijgt u van ons bericht. Uw tas moet daarna binnen twee weken opgehaald worden, anders gaat uw kleding alsnog naar een ander goed doel.
De opbrengst
De opbrengst van de verkochte kleding is als volgt:
- 40% voor jou als klant
- 40% voor Paraplu, een winkel met een missie
- 20% voor de Belastingdienst
Zomer- en winterkleding
Inbrengen van voorjaars/zomerkleding kan in de maanden februari t/m mei. Inbrengen van najaars/winterkleding kan in de maanden juli t/m november. Als er veel kleding is ingebracht, dan kan er een innamestop worden ingelast. Dit zal zowel in de winkel als op sociale media bekend worden gemaakt.
Maten
De onderstaande maten kunnen worden ingebracht.
- Kinderkleding voor jongens en meisjes van maat 56 t/m 164
- Dameskleding van maat XS t/m XXL (34 t/m 46)
Merken
In principe nemen wij alleen de betere merken in, maar artikelen van Only, H&M of Bershka, kunnen soms ook goed verkocht worden. Breng liever geen kleding in van Bristol, Scapino, Vogele, Zeeman, etc. De Paraplu neemt geen kleding in van de merken: Primark, Shein en Temu. Deze merken passen niet bij de uitgangspunten van onze winkel.
Prijzen
De medewerkers van Paraplu bepalen de prijzen van de producten. We houden rekening met vraag, aanbod, huidige trends en conditie. Wilt u toch overleggen over een prijs van een bepaald item, dan mag dat natuurlijk. Samen komen we er wel uit. De ervaring leert ons wel dat artikelen die te duur geprijsd zijn, niet worden verkocht. Het blijft tenslotte tweedehands.
Blijf Op De Hoogte
Als klant kunt u inloggen op onze site om te kijken wat er al van uw ingebrachte artikelen verkocht is. Zodra uw kleding is verwerkt kunt u een inlog aanmaken via onze site. Het is dus van belang dat we het juiste e-mailadres hebben. Ons kassasysteem houdt bij hoeveel er verkocht is.
Bij het inloggen ontvangt u ook informatie als er acties worden gehouden of als de kleding in de uitverkoop gaat. Dat hoeft niet persé uw kleding te zijn.
Uitverkoop
Bij het inbrengen van de kleding gaat u akkoord dat uw kleding bij acties en of uitverkoop voor een lagere prijs verkocht wordt.
Betalingen
De betalingen aan klanten doen wij volgens onderstaand schema:
- elke maand de betalingen naar goede doelen, de betalingen van > 100 euro en naar bedrijven met een fysieke winkel.
- elke 2 maanden (oneven maanden+december) de betalingen van > 50 euro en BTW artikelen.
- elke 4 maanden (mei, september en januari) alle betalingen.
Het is belangrijk dat we het goede rekeningnummer hebben. Bij de inname wordt het rekeningnummer op uw bankpasje gecontroleerd.
Op het klantdeel van de website staat een knop ‘graag saldo uitbetalen per bank’. Deze knop werkt niet en kunnen we helaas ook niet verwijderen.
Eigen risico
Wij besteden de grootste zorg aan presentatie, verkoop en veiligheid van uw artikelen. Inbrengen is echter op eigen risico. Zoekgeraakte, gestolen of beschadigde artikelen kunnen door ons niet worden vergoed, tenzij het aantoonbare nalatigheid aan onze kant betreft.
Kleding schenk
U kunt uw kleding ook schenken. De opbrengst wordt dan gedoneerd aan een goed doel.
Voor vragen kunt u natuurlijk altijd bij één van onze medewerkers terecht!
Versie maart 2025



